Jag svarar på frågor om Gilmore Girls

1. Den karaktär som jag blev kär i först.
Lorelai. Hon är väldigt rolig och man kan inte annat än älska henne!

2. Den karaktär som jag aldrig förväntade mig att älska så mycket som jag gör nu.
Luke. Jag tycker att han är jättesnäll och bryr sig om de han älskar. Han är arg ganska ofta, men det är på ett roligt sätt så det gör inget.

3. Den karaktär som alla älskar men som jag inte tycker om.
Jess. Jag tyckte aldrig att han passade med Rory. Han förstörde mer än vad han hjälpte.

4. Den karaktär som alla hatar men som jag tycker om.
Dean kanske? Vet inte om han är hatad, men många shippade ju Jess och Rory, medan jag alltid föredrog Dean för han var mer lik Rory och dessutom mycket snällare!

5. Den karaktär som jag en gång älskade men inte längre.
Tror inte det finns någon.

6. Den karaktär som jag vill ”smoocha” (alltså kyssa)
Dean. Sötis!

7. Den karaktär som jag själv skulle vilja vara.
Rory. Hon är smart, omtänksam och rolig. Att ha en så bra relation med sin mamma är ju inte heller fel.

8. Den karaktär som jag vill slå till.
Emily. Hon kan vara en riktig plåga ibland när hon lägger sig i, tjatar och vägrar lyssna.

9. Ett par som jag älskar.
Luke och Lorelai. Jag satt och hoppades på dem hela serien.

10. Ett par som jag hatar.
Jess och Rory.

11. När jag började titta på serien.
Det minns jag faktiskt! Det var precis veckorna efter studenten. Jag låg hemma och var sjuk och serien underhöll mig hela dagarna.

The moment you're ready to quit is usually the moment right before the miracle happens. Don't give up.

Har varit så dålig på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Det är synd för jag vill att bloggen ska vara som en slags dagbok som jag själv kan gå tillbaka till och läsa. Jag ska försöka skriva lite oftare, får se om det går haha.

Har fått det glädjande beskedet att Shusan ska stanna tills 30 maj, så jag kommer alltså lämna Atlanta två veckor före henne. Jag är så glad att jag ska få spendera hela mitt år här med henne. Jag har sådan himla tur.

Idag kommer det en ny tjej hit till oss. Hon kommer från Japan och ska bo i mitt rum, så Shusan måste byta rum nu. Det är tråkigt.. Jag hoppas den nya tjejen är trevlig. Jag ska försöka få henne att känna sig välkommen.

Nu i veckan firade jag 200 dagar i USA! Det är helt sjukt att jag har varit här så pass länge! Kan inte förstå det. Tiden går så himla fort nu, samtidigt känns det så himla långt. Svårt att förklara. Nu är det bara 7 veckor kvar i skolan, 7 veckor! Wow...

Igår skypade jag med Johan och Christofer och planerade inför Roadtrippen. Jag är så taggad!! Jag var även i Perimeter Mall med Shusan och shoppade lite. På vägen dit var vi rätt så rädda. Vi mötte en man vid busshållplatsen som följde med oss hela vägen till tågstationen och sedan på samma tåg. Han var väldigt skum och gick runt och runt och bytte plats i bussen och tåget. Han hade ett basebollträ i handen som han höll på och slå med i sin egen hand. Efter en stund satte han oss precis vid oss och frågade oss något och när vi knappt svarade sa han "You don't feel like talking, do you? It's because of the black shirt I wear" med värsta ondskefulla blicken. Vi bestämde oss för att gå av på nästa station och byta tågvagn. Sedan var vi oroliga att han skulle ha sett oss och fortsatte att följa efter oss till ett annat tåg som vi bytte till sedan. Hatar när sådant här händer... Då längtar jag verkligen hem till trygga lilla Älvängen.

Hoppas ni har haft en bra helg. Det har i alla fall jag haft!

Träden har äntligen börjat blomma.

En dag satt jag under det här trädet på campus och läste. Så mysigt.

Bästa Shusan. Kommer sakna dig i mitt rum.

Miami - Dag 4

Nästa dag tog vi återigen sightseeing-bussen, men vi hoppade av i Downtown för att besöka Bayside, där det finns shopping och restauranger. Det var väldigt mysigt att gå och shoppa precis vid vattnet.

Vi åt god lunch på en av restaurangerna. Jag åt quesadillas.

Mamma provade solglajjor och hatt. Årets semesterbild. Jag köpte faktiskt hatten, hehe.

Downtown Miami.

Mamma i Downtown.

På vägen tillbaka till hotellet hoppade vi av bussen vid Ocean Drive för att titta runt lite där. Det var väldigt fint, men otroligt mycket folk, särskilt på stranden, så vi stannade inte så länge.

Jag på South Beach vid Ocean Drive.