Miami - Dag 9 & 10

Sista heldagen i Miami slappade vi på stranden och jag tog inga bra bilder. Försökte suga in varenda sekund. Kände verkligen inte för att åka tillbaka till Atlanta dagen efter.

På kvällen åt vi god mat på en restaurang och pratade. Jag ville som sagt verkligen inte åka tillbaka. Kände bara för att åka med mamma hem till Sverige. Morgonen då jag skulle åka mådde jag så himla dåligt och trodde seriöst att jag skulle spy. Spenderade flera timmar på flygplatsen ensam och var hur nervös som helst och kände mig så ledsen och ensam.

När jag kom tillbaka till Atlanta kändes det dock bättre igen när jag fick träffa Liz igen. Shusan var på äventyr i Aruba i några dagar så hon var inte hemma då. Jag hade i alla fall en underbar semester med min mamma. Miami är som sagt fantastiskt och jag hoppas att jag kan åka tillbaka någon gång, men först väntar nya äventyr!

Miami - Dag 8

Jag firade till min stora glädje min 22:a födelsedag i Miami. Kändes overkligt att kunna gå ner till stranden och bada på MIN födelsedag. Jag njöt i fulla drag.

På eftermiddagen åkte vi till Aventura Mall igen och åt födelsedagsmiddag på Cheesecake Factory och jag fick även köpt en klänning.

Jag åt lax, så gott!

Banancheesecake till efterrätt!

Och lite glass, det var ju ändå min födelsedag, hehe.

En födelsedag jag kommer minnas för resten av livet. Tack mamma för att du åkte till andra sidan jorden ännu en gång för att fira med mig. Kunde inte önskat mig något annat.

Campus och Candler Park

Nu är det söndag igen. Idag kommer det en ny tjej till mitt rum igen. Den här gången från Kina. Jag hoppas hon är snäll, men ärligt talat är jag rätt så trött på nya människor nu. Jag önskar jag kunde få dela rum med Shusan de sista två veckorna i lägenheten. Kan inte fatta det förresten. Om 2 veckor lämnar jag lägenheten! Jag ska bo på hotell sista veckan då Christofer och Johan kommer. Veckan har varit rätt så lugnt men jag har ändå varit superstressad för massa saker. Jag oroar mig för framtiden och det är många förändringar på gång. Jag ska snart lämna mina vänner, åka iväg till massa ställen jag aldrig varit på förut och sedan åka hem till Sverige. Jag är förväntansfull, glad och redo, men samtidigt så jävla rädd, ledsen och inte alls redo. Det är väldigt mycket känslor just nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Vi får se hur det går fram över.

Vad gäller skolan känner jag mig absolut färdig. Är så trött på att gå på lektioner och ha måsten, men däremot kommer jag att sakna att promenera runt på campus. Det är så himla fint, särkilt nu på våren.

Igår gick jag och Shusan till Candler Park, där vi aldrig hade varit förut. På vägen dit hittade vi denna lilla söta box. Ett mini-bibliotek mitt i ett huskvarter.

Vi tog en genväg in i parken via en brant sluttning då vi var osäkra på vart riktiga ingången var, haha vi lyckades hamna på en golfbana istället och var livrädda att vi skulle bli träffade av en golfboll...

Men sedan lyckades vi hitta parkdelen.

Jag har fått reda på datumet för Graduation nu. Det är den 8 maj. Jag vet inte varför det är en vecka innan jag slutar. Mycket skumt, måste jag säga, men EF har gjort så tidigare också... Ska bli roligt att äntligen få en sådan där mössa, haha!