Besök hos Becca

Jag har verkligen haft en jättebra vistelse i Stockholm tillsammans med Emma, Emelie och Sara! Det var jätteroligt att få se hur Becca bor, ett väldigt mysigt ställe med nära till badplats. Hon bor ju med 7 andra tjejer och alla var verkligen jättesnälla och lätta att prata med. Trodde det skulle kännas nervöst, men de var så pratglada och välkomnande så det gick superbra :)

På ditresan råkade vi hamna vid en polkagrisfabrik i Gränna när vi skulle rasta. Självklart var vi tvungna att gå in och vi köpte allt lite äkta polkagrisar!

På fredagen var det dags för dansuppvisningen. Becca åkte hemifrån redan runt 7, men vi andra stannade kvar i huset en stund till och tog en promenad innan frukost, helt crazy hehe, sen gjorde vi även pannkakor till lunch innan vi stack till bussen. Det tog typ 2 timmar att komma in till centrala Stockholm från Ekerö där Becca bor, men det kändes ändå helt ok att åka så länge eftersom vi bytte buss och tunnelbana, vilket gjorde att det kändes som att det gick fortare. Dansen var hur grym som helst (tog tyvärr inga bilder), de var så fina allihop och Becca var helt otrolig i sitt solo! Vi köpte en blomma till henne som hon fick efteråt, det förtjänade hon :) Efteråt gick vi på en liten konsert där personer från skolans musiklinje uppträdde med sina egenskrivna låtar. De var grymma de också! Det var en jättebra dag helt enkelt.

På lördagen åkte vi (jag, Emelie, Emma, Sara, Becca och en tjej som heter Linnéa) återigen in till Stockholm City  för lite shopping på lite olika ställen och en supergod lunch! Bussen ut till Kaggeholm där huset ligger går inte speciellt ofta och vi missade den tunnelbanan vi behövde ta för att hinna med bussbytet med typ 3 minuter, så vi bestämde oss för att ta en annan buss och gå de sista 4 km, så vi fick en ordentlig kvällspromenad i det fina vädret, härligt! När vi kom tillbaka till huset lagade vi mat och Becca och Emelie passade på att ta ett dopp medan maten stod i ugnen xD Det var väl skönt (eller inte).. Resten av kvällen satt vi mest och pratade om lite allt möjligt. Älskar att bara sitta och prata så där, det är så mysigt.

När vi promenerade gick vi förbi den här jättegamla eken!

Emelie och Becca badar...

Nästa dag var det då dags för hemresa.. Det kändes trist för det var verkligen mysigt att få vara tillsammans med vänner i flera dagar, det händer ju inte så ofta liksom. Solen sken och det var verkligen fint när vi lämnade Ekerö. Hemresan gick i alla fall bra, men det hände lite grejer på vägen. Bland annat så flög vår biljett till färjan iväg och höll på att hamna i vattnet. Vi hade svintur att det råkade vara en liten vägg under räcket på båten just där xD Emelie rusade ur bilen och sprang efter biljetten, haha det var roligt! Bra jobbat Eme ;) Sen när jag körde sprang det ut ett rådjur på vägen! Den kom väldigt plötsligt, men som tur var hann jag bromsa. Det var lite läskigt, men allt gick ju bra som tur var :)

Huset..

Det är så svårt att sammanfatta dagarna i Stockholm så här i efterhand för det hände så mycket...men jag tror att jag har fått med det mest väsentliga i alla fall :) Nu är det verkligen dags att sova, god natt!

Eurovision Song Contest

Har ju helt glömt att ens nämna något om Eurovision som var i lördags kväll! Jag såg den tillsammans med Mikaela, Jossan och Mikaelas mamma Annika. Vi åt godis och frukt, mumsigt! Så ja, det blev ju Danmark som vann i slutändan, vilket jag är mycket nöjd med då jag gillade den låten väldigt mycket. Emmelie De Forest har en fantastisk röst! Lite komiskt att det bara är att åka över bron så är man i Köpenhamn där nästa års final antagligen kommer hållas. Har lust att åka dit och kolla!

Imorgon åker ju jag till Stockholm med Emma, Sara och Emelie så det blir inget bloggande antagligen. Har heller inte tid att göra tidsinställda inlägg för jag har jobbat och sedan lagat mat, packat och varit på ICA, så jag önskar er en trevlig helg redan nu :)